Rowerzyści wyprzedzają biegaczy

Rowerzyści wyprzedzają biegaczy

Prawie połowa osób uprawiających sport jeździ na rowerze, co czyni tę dyscyplinę najbardziej popularną wśród Polaków. Odsetek rowerzystów zwiększył się o 18 p.p. w stosunku do roku poprzedniego. Oznacza to, że jazda na rowerze cieszy się obecnie większym zainteresowaniem niż bieganie – wynika z badania „Sponsoring monitor” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych dyscyplin znajdziemy też stosunkowo nowe wśród Polaków aktywności, takie jak np. crossfit, pilates czy nordic walking.

Zdecydowana większość Polaków uprawia sport – 70% osób deklaruje, że podejmowało aktywność fizyczną w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Niemal 9 na 10 osób aktywnych sportowo ćwiczy minimum raz w tygodniu. 3% badanych, którzy deklarują, że uprawiają sport, podejmuje aktywność raz w miesiącu lub rzadziej.

Częstotliwość uprawiania sportu:

http://www.marketing-news.pl/photos/upd/161208113033_arc_1_large.jpg

Źródło: „Sponsoring monitor 2016”, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016 r.

46% aktywnych sportowo Polaków jeździ na rowerze. Odsetek osób uprawiających tę dyscyplinę w 2015 r. wynosił 28% i był znacznie niższy od wyniku biegaczy. Dziś, mimo wzrostu odsetka osób biegających, rowerzyści mają dużą przewagę.

W rankingu dziesięciu najczęściej uprawianych dyscyplin w porównaniu z ubiegłym rokiem pojawiło się też wiele nowych aktywności.  

Najczęściej uprawiane dyscypliny sportowe – top 3 (maj–sierpień 2016 a maj–sierpień 2015):

http://www.marketing-news.pl/photos/upd/161208113044_arc_2_large.jpg

Źródło: „Sponsoring monitor 2016”, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016 r.

Najczęściej uprawiane dyscypliny sportowe maj–sierpień 2016:

Źródło: „Sponsoring monitor 2016”, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016 r.

– Prowadzenie zdrowego trybu życia, którego elementem jest aktywność fizyczna, jest dla Polaków łatwiejsze niż kiedykolwiek. Niezwykle szeroka oferta eventów dla amatorów (np. biegi) pozwala mieszkańcom wielu miast dołączyć do sportowej rywalizacji bez szczególnego trudu. Nieustannie poszerza się sieć coraz lepiej wyposażonych obiektów sportowych typu siłownie (w tym sieciowe), co pozwala uprawiać sport niezależnie od warunków pogodowych, a często ze wsparciem pracodawców. Z kolei bogaty asortyment odzieży i sprzętu sportowego dostępny jest dla przeciętnego Kowalskiego nie tylko w specjalistycznych sklepach sportowych, ale i w głównych sieciach detalicznych, gdzie można skompletować odzież i sprzęt do uprawiania ulubionej dyscypliny podczas codziennych zakupów – komentuje Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia.

O badaniu
„Sponsoring monitor” to kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach.

Metodologia badania: CATI (wywiady telefoniczne) i CAWI (wywiady online na ePanel.pl). Próba N=1757. Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski według płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. Termin realizacji badania: maj–sierpień 2016 r.

Żródło: www.marketing-news.pl