Polskie Stowarzyszenie Rowerowe to organizacja polskiej branży i przemysłu rowerowego, powołana w grudniu 2009.
Sukcesy
Ożywienie polskiego rynku rowerowego, wzrost sprzedaży rowerów, części i akcesoriów rowerowych.
Zainteresowanie mediów rowerami i modą rowerową. To dzięki staraniom m.in. Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego rower stał się istotnym elementem dekoracji i reklamy.
Stowarzyszenie stało się istotnym źródłem informacji i inspiracji dla mediów w problematyce rowerowej (bezpieczeństwo, statystyka, rozwój infrastruktury, porównania z innymi krajami).
Wzrost kultury sprzedaży rowerów, upowszechnianie dobrych wzorów sprzedaży (m.in. szkolenia podczas Targów Bike-Expo w Kielcach).
Zapoczątkowanie i współorganizacja Targów Bike-Expo w Kielcach:
Polscy producenci i importerzy branżowi potrzebowali imprezy wystawienniczej o charakterze B2B w takim terminie.
Targi pozwalają szeroko zaistnieć na rynku nowym producentom i importerom, wzbogaca się oferta dla klienta detalicznego, rozwija sprzedaż, integruje się szeroko rozumiane środowisko rowerowe.
Dzięki wyborowi Targów Kielce jako partnera w organizacji imprezy środowisko rowerowe otrzymało bardzo dobre warunki do prezentacji swojej oferty.
Targi Kielce swoim zaangażowaniem w organizację i podnoszenie poziomu merytorycznego imprezy zasługują na uznanie.
Wybór takiego partnera spośród 9 innych oferentów to również niewątpliwy sukces PSR.
Targi się rozrastają i mają szansę stać się wiodącymi w regionie Europy Północno-Wschodniej.
Aktywne uczestnictwo w procesie przedłużenia obowiązywania cła antydumpingowego i wprowadzenie cła antysubsydyjnego. Te cła i procedury chronią europejskich producentów i importerów przed nieuczciwymi praktykami handlowymi zagranicznych producentów i sprzedawców rowerów oraz niektórych części.
Nawiązanie współpracy z UOKiK i organami kontroli PIH w branży rowerowej.
Powołanie Grupy Ekspertów Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego.
Uzyskanie członkostwa w Komitecie Technicznym Polskiego Komitetu Normalizacji. Daje to możliwość aktywnego uczestniczenia w tworzeniu norm technicznych, a także ich interpretacji.
Rozwój oficjalnego polskiego rynku rowerowego, przy jednoczesnych próbach wpływu na sytuację sprowadzania do Polski rowerów używanych (reprezentujących słaby stan techniczny) oraz handlu rowerami kradzionymi.
Uzyskanie dostępu do statystyk i przepisów prawnych branżowych w innych krajach europejskich i upowszechnianie ich wśród polskich uczestników rynku rowerowego.
Nawiązanie współpracy z europejskimi stowarzyszeniami branżowymi COLIBI i COLIPED oraz uczestniczenie jako członek w ich pracach.
Nawiązanie współpracy z europejskim stowarzyszeniem branżowym CONEBI oraz uczestniczenie jako członek w jego pracach.
Wieloletnie badania statystyczne stanowiące dobry materiał porównawczy. Dysponujemy branżowymi statystykami europejskimi za poszczególne lata oraz danymi statystycznymi z Polski (np. dane twarde, badania konsumenckie, badania sklepów itp.).