Pomysł publicznych stacji naprawy rowerów narodził się z nagłych, losowych kłopotów technicznych z rowerem podczas pokonywania tras rowerowych. Taka usterka może zepsuć cały dzień zaplanowany na radosną wycieczkę czy przejażdżkę, pokrzyżować wiele planów.
Zmotoryzowani radzą sobie w takich sytuacjach dużo łatwiej niż rowerzyści. W razie awarii naszego roweru nie zawsze mamy przy sobie podstawowe narzędzia do niewielkiej nawet, ale koniecznej korekty.
Pierwsze Publiczne Stacje Naprawy Rowerów zostały zamontowane pod koniec sierpnia w Warszawie. Zlokalizowano je m.in. na parkingach Park+Ride oraz stacjach metra. Podobne stacje pojawiły się także w Oleśnicy i w okolicach Poznania.
Pozytywne opinie m.in. z zakresu łatwości korzystania z w/w urządzeń dają przykład innym, którzy chcieliby wprowadzić w swoich rowerach samodzielne, bezpłatne i niezbędne korekty, bez względu na czas oczekiwania na usługę w tradycyjnych serwisach, bądź konieczność wożenia/kompletowania podstawowych narzędzi do regulacji jednośladów.
Publiczna stacja naprawy rowerów posiada w standardzie niezbędny zestaw wytrzymałych narzędzi uznanych marek, m.in.:
– wkrętak krzyżowy
– wkrętak płaski
– wkrętak TORX T25
– klucz nastawny
– klucz płaski 8×9 mm
– klucz płaski 14×15 mm
– zestaw imbusów w rękojeści
– łyżki do opon x2
– pompka z adapterem na wszystkie zawory
Gratulujemy pomysłu!