Badania Polskiego rynku rowerowego
Polskie Stowarzyszenie Rowerowe cyklicznie realizuje badania polskiej branży rowerowej. Celem przeprowadzonych ankiet wśród przedstawicieli polskich sklepów rowerowych jest uzyskanie aktualnego i rzetelnego obrazu sytuacji na krajowych rynku rowerowym. Wiarygodne i aktualne dane to podstawa do podejmowania decyzji biznesowych oraz marketingowych.
Najważniejsze dane z najnowszego badania:
Według większości badanych na wzrost sprzedaży rowerów tradycyjnych i elektrycznych może wpłynąć wdrożenie programów dopłat i dofinansowań rządowych ułatwiających zakup rowerów (62,75%). Niemal 62% ankietowanych wskazało także rozwój infrastruktury rowerowej jako znaczący czynnik mają wpływ na sprzedaż rowerów.
Sprzedaż rowerów elektrycznych wzrosła u 42% badanych. Natomiast w przypadku rowerów tradycyjnych – u 8% respondentów odnotowano wzrost sprzedaży, zaś 45% badanych deklaruje, że ich sprzedaż się utrzymała na podobnym poziomie
35% badanych deklaruje, że poziom zapasów rowerów klasycznych w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku wzrósł. Tylko 14% badanych wskazało, że wartość ta zmalała, natomiast 51% nie zauważa zmian w poziomie zapasów.
Badanie zostało wykonane przez pracownię SW Research. Wywiady online zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w czerwcu 2024 r., a w badaniu wzięły udział osoby w wieku 25 – 55 lat, mieszkańcy miast o zróżnicowanej wielkości.
Dzięki wynikom właściciele sklepów będą mogli:
- poznać rzeczywiste dane dotyczących aktualnej sytuacji w branży rowerowej,
- przedstawić własną opinię na temat kondycji branży,
- porównać swoje wyniki sprzedażowe i preferencje swoich klientów do tendencji rynkowych,
- zdobyć cenną wiedzę niezbędną do podjęcia trafnych decyzji biznesowych w nadchodzącym sezonie,
- zaplanować strategię sprzedażową i marketingową w oparciu o konkretne liczby, a nie na podstawie przypuszczeń,
- być na bieżąco z trendami,
- wykorzystać wnioski z badania w komunikacji z klientami,
- skorzystać z prognoz i komentarzy ekspertów,
- być częścią zunifikowanego badania przygotowanego na wzór praktyk na rynkach europejskich,
- przyczynić się do profesjonalizacji polskiej branży rowerowej i stworzenia cyklicznego i rzetelnego opracowania polskiego rynku rowerowego, które pozwoliłoby na mapowanie sytuacji rynkowej i dostarczyłby materiałów do analiz.
Zapraszamy do kontaktu
Przeprowadzenie badań konsumenckich przez Stowarzyszenie Rowerowe to krok w kierunku lepszego zrozumienia potrzeb polskich rowerzystek i rowerzystów oraz wsparcia dynamicznego rozwoju rynku rowerowego w Polsce.