Badania Polskiego rynku rowerowego

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe cyklicznie realizuje badania polskiej branży rowerowej. Celem przeprowadzonych ankiet wśród przedstawicieli polskich sklepów rowerowych jest uzyskanie aktualnego i rzetelnego obrazu sytuacji na krajowych rynku rowerowym. Wiarygodne i aktualne dane to podstawa do podejmowania decyzji biznesowych oraz marketingowych.

Najważniejsze dane z najnowszego badania:

Według większości badanych na wzrost sprzedaży rowerów tradycyjnych i elektrycznych może wpłynąć wdrożenie programów dopłat i dofinansowań rządowych ułatwiających zakup rowerów (62,75%). Niemal 62% ankietowanych wskazało także rozwój infrastruktury rowerowej jako znaczący czynnik mają wpływ na sprzedaż rowerów.

Sprzedaż rowerów elektrycznych wzrosła u 42% badanych. Natomiast w przypadku rowerów tradycyjnych – u 8% respondentów odnotowano wzrost sprzedaży, zaś 45% badanych deklaruje, że ich sprzedaż się utrzymała na podobnym poziomie

35% badanych deklaruje, że poziom zapasów rowerów klasycznych w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku wzrósł. Tylko 14% badanych wskazało, że wartość ta zmalała, natomiast 51% nie zauważa zmian w poziomie zapasów.

Badanie zostało wykonane przez pracownię SW Research. Wywiady online zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w czerwcu 2024 r., a w badaniu wzięły udział osoby w wieku 25 – 55 lat, mieszkańcy miast o zróżnicowanej wielkości.

Dzięki wynikom właściciele sklepów będą mogli:

  • poznać rzeczywiste dane dotyczących aktualnej sytuacji w branży rowerowej,
  • przedstawić własną opinię na temat kondycji branży,
  • porównać swoje wyniki sprzedażowe i preferencje swoich klientów do tendencji rynkowych,
  • zdobyć cenną wiedzę niezbędną do podjęcia trafnych decyzji biznesowych w nadchodzącym sezonie,
  • zaplanować strategię sprzedażową i marketingową w oparciu o konkretne liczby, a nie na podstawie przypuszczeń,
  • być na bieżąco z trendami,
  • wykorzystać wnioski z badania w komunikacji z klientami,
  • skorzystać z prognoz i komentarzy ekspertów,
  • być częścią zunifikowanego badania przygotowanego na wzór praktyk na rynkach europejskich,
  • przyczynić się do profesjonalizacji polskiej branży rowerowej i stworzenia cyklicznego i rzetelnego opracowania polskiego rynku rowerowego, które pozwoliłoby na mapowanie sytuacji rynkowej i dostarczyłby materiałów do analiz.

Zapraszamy do kontaktu

Przeprowadzenie badań konsumenckich przez Stowarzyszenie Rowerowe to krok w kierunku lepszego zrozumienia potrzeb polskich rowerzystek i rowerzystów oraz wsparcia dynamicznego rozwoju rynku rowerowego w Polsce.