Badania Konsumenckie

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe regularnie realizuje badania konsumenckie. Głównym celem sondaży i analiz jest zdobycie szczegółowej wiedzy na temat preferencji, potrzeb i zachowań polskich rowerzystek i rowerzystów.
Badania mają na celu identyfikowanie aktualnych trendów w użytkowaniu rowerów, oczekiwań konsumentów wobec produktów i usług rowerowych oraz ich postawy wobec ekologicznych rozwiązań transportowych.

Najważniejsze dane z najnowszego badania:

  • 84% badanych Polaków zamierza tego lata jeździć na rowerze
  • 81% respondentów przyznaje, że rower to idealny sposób rekreacji
  • 30% ankietowanych wskazało, że wybiera rower, aby zrobić codzienne zakupy
  • ponad 34% badanych na rowerze dojeżdża do pracy, szkoły lub na uczelnię
  • 37% ankietowanych rozważa w przyszłości zakup e-bike’a dla siebie lub członka rodziny/osoby bliskiej
  • 66% ankietowanych deklaruje, że niższa cena e-bike’ów, dzięki dofinansowaniu, skłoniłaby ich do zakupu.
Badanie zostało wykonane przez pracownię SW Research. Wywiady online zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w czerwcu 2024 r., a w badaniu wzięły udział osoby w wieku 25 – 55 lat, mieszkańcy miast o zróżnicowanej wielkości.

Dla kogo wyniki badań będą przydatne i wartościowe?

Producenci i sprzedawcy​

Wyniki badań dostarczą wiarygodnych danych i cennych informacji, które pomogą w lepszym dostosowaniu oferty produktowej do rzeczywistych potrzeb rynku i oczekiwań klientów.

Członkowie stowarzyszenia​

Pozyskanie danych umożliwi skuteczniejszą stymulację i jeszcze lepsze wsparcie branży rowerowej w Polsce poprzez ukierunkowane działania promocyjne i edukacyjne.

Konsumenci / Rowerzyści

Informacje o najnowszych trendach i preferencjach mogą pomóc rowerzystom w świadomym podejmowaniu decyzji zakupowych.

Media i interesariusze​​

Wyniki badań stanowią wiarygodne źródło informacji o kondycji polskiej branży rowerowej i preferencjach polskich rowerzystów. Mogą być cennym wsparciem przy okazji tworzenia programów wsparcia zrównoważonego transportu miejskiego oraz inicjatyw promujących rower jako ekologiczny i zdrowy środek transportu.

Zapraszamy do kontaktu

Przeprowadzenie badań konsumenckich przez Stowarzyszenie Rowerowe to krok w kierunku lepszego zrozumienia potrzeb polskich rowerzystek i rowerzystów oraz wsparcia dynamicznego rozwoju rynku rowerowego w Polsce.