KROSS

KROSS to lider rynku rowerowego w Polsce, który konsekwentnie rozwija swój potencjał w oparciu o wysoką jakość oferowanych produktów. Marka jest również jedną z największych w Europie – obecnie rowery KROSS są dostępne w 43 krajach na całym świecie.

Siła napędowa KROSS oparta jest na pasji tworzenia najlepszego sprzętu rowerowego, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii oraz wiedzy i zaangażowania inżynierów marki. Firma dba o każdy szczegół, tak by rowery były nie tylko wygodnym środkiem transportu lub sposobem na relaks, ale również zachwycały wizualnymi detalami. Obecnie marka skupia się rozwijaniu oferty w segmencie rowerów sportowych: enduro, górskich oraz szosowych.  

To m.in. długofalowe inwestycje w doskonalenie produktów wpłynęły na popularność firmy KROSS wśród konsumentów. Według badań Instytutu Badawczego IPC z marca 2015 roku spontaniczna rozpoznawalność marki kształtuje się na poziomie 11,8%. To stawia KROSS w pozycji lidera w branży rowerowej także w świadomości Polaków.

Działania marki skoncentrowane są na tym, by była postrzegana jako „firma rowerowa”, a nie „firma produkująca rowery”. Od ponad 10 lat KROSS sponsoruje własną drużynę MTB Kross Racing Team. Początkowo, zespół składający się z entuzjastów maratonów stopniowo przerodził się w profesjonalny team notowany w rankingu UCI. W sezonie 2014 zawodnicy teamu zdobyli aż 50 medali, startując w wyścigach w 12 krajach. W 2015 roku do Anny Szafraniec-Rutkiewicz oraz Kornela Osickiego dołączyli: srebrna medalistka olimpijska z Pekinu Maja Włoszczowska oraz Mistrz Polski XCO (U23) Bartłomiej Wawak.

Marka angażuje się w rozwój polskiego kolarstwa na wielu płaszczyznach. Poza Kross Racing Team aktywnie współpracuje z zawodnikami niszowych sportów rowerowych: enduro (Mariusz Bryja i Tomasz Dębiec) oraz bikejoringu (Igor Tracz). Ponadto zacieśnia współpracę ze Szkołą Mistrzostwa Sportowego Sportów Olimpijskich w Żywcu, wspierając młodzież w rozwijaniu rowerowej pasji.